25 Aralık 2015 Cuma

22.1.Google Eğitim Uygulamaları: Drive, Google Dokümanlar, Google Tablolar, Google Slaytlar

Google’ın Eğitimci Yanı


Google sürekli gelişen ve inovasyonlarla gündeme gelen bir şirkettir. Google’ın eğitimci yanı, eğitim için oluşturulmuş bir  web sayfasında karşımıza çıkıyor. Sitede, eğitimde kullanılabilecek ücretsiz bir paket programdan bahsediyor. Bu programları kullanarak her öğretmen kendi e-Okulunu daha gelişmiş seçenekler, daha gelişmiş öğrenci etkileşimi ve mükemmel güvenlikle oluşturabilir. Paket programları buradan tamamen ücretsiz indirebilirsiniz. İleride ki yazılarımızda istek doğrultusunda programların nasıl indirilip nasıl kullanılacağını da anlatabiliriz. İşte o paketin içeriği
Gmail – E-mail’den daha fazlası
Mesaj kutusunda her şey için yer var, reklama yer yok
Google Apps her kullanıcıya 30 GB depolama kapasitesi sunuyor, güçlü spam filtresi özelliğine sahip.. Tamamı Google tarafından destekleniyor ve okul çalışanları ve öğrenciler için tamamen bedava.
Hızlı çalış, zaman kazan
 Gmail herkesi daha üretici yapmak için tasarlanmıştır. 30 GB depolama alanı demek hiçbirşeyi silmenize gerek yok demektir. Güçlü arama olanakları her şeyin erişilebileceği ve etiketler ve filtreler kullanıcılarınızın düzenli tutulmasını sağlar.
İnsanlarla kendi kurallarınıza göre iletişim kurun.
Yazılar, sesler, video sohbetler öğrenci ve öğretmenlerin kimin online olduğunu görmesi anlamına geliyor. Eğer öğrencilerinizle chat yapmak istemiyorsanız yönetici ayarlarından bu özelliği sınırlayabilirsiniz.
Takvim-Öğrencilerinize kendi zamanlarını düzenlemek için yardım eder
Kolayca ayarlanmış dersler ve toplantılar
Üstüste koyulan takvimler insanların ne zaman müsait olduğunu görüp ona göre bir etkinlik oluşturmak için tasarlanmış. Google takvim etkinlikler için kişilere davet gönderip geri dönüş yapmasını isteyebiliyor.
Sınıflar ekipler ve kulüplerle paylaş
Takvimler okul çapında veya seçilmiş diğer okullarla paylaşılabilir. Ayırılmış paylaşma yetkileri basit şekilde güvenliği sağlar.
Drive-Her şeyi depolayın her şeyi paylaşın.
Dosyalarına her yerden erişin.
Google Drive,  Mac, PC, Android veya iOS cihazınızdan erişebilmeniz için size tek bir yer verir. Ve siz de dosyalarınızın en güncel sürümüne buradan erişebilirsiniz.
Dosyalarınızı canlandırın
Kişisel dosyalarınızı veya tüm dosyalarınızı seçtiğiniz kişiler veya takımlarla paylaşabilirsiniz. Dosyalara cevap verip yorum yazabilirsiniz. Veya aklınıza gelen fikirleri ekleyebilirsiniz.


Google  Dökümanlar'a Giriş

Google Doküman uygulamaları, hem öğretmenler, hem öğrenciler, hem de veliler için birçok farklı özellik sağlar. Kelime işleme, elektronik tablo, sunum, kullanıcı formu ve çizim araçları gibi uygulamalar kolaylıkla kullanabilir ve farklı türden kullanıcılar ile paylaşılabilir. Bu sayedeöğretmenler ve öğrenciler, güvenli bir Google altyapısı ile, bir proje üzerinde eş zamanlı çalışabilir, istatistiksel veri kullanarak raporlama yapabilir ve bilgi saklama ve paylaşma olanaklarından yararlanabilirler.

Google Doküman uygulamalarının bazı avantajları:
● Web tabanlı altyapı sayesinde her cihazdan erişilebilir ve düzenlenebilir dokümanlar oluşturulup anında paylaşılabilir.
● Google Dokümanlar sayesinde öğrenciler ve öğretmenler arasında eş zamanlı takım çalışması yapılabilmektedir. Öğrenciler ve öğretmenler bir veya birden fazla doküman üzerinde aynı anda işbirliği içerisinde çalışma imkanı bulurken, aynı zamanda başka kullanıcıları da kolaylıkla davet edip gruplarının kapsamını diledikleri kadar genişletebilirler.
● Google Dokümanlar kullanarak oluşturulan tüm çalışma sayfalarında yapılan değişiklikler anında kaydedilir. Aynı zamanda yapılan değişiklikleri geri alabilir, dokümanınızı eski sürümler ile karşılaştırabilir, taslaklar arasında çalışabilir ve dokümanınızı yeniden düzenleyebilirsiniz.
● Sürekli güncellenen hazır şablon kütüphanesi sayesinde doküman, elektronik tablo, dinamik kullanıcı formları ve sunumlarınızı birkaç adımda biçimlendirilebilir. Şablon formlar kullanarak öğrenciler için bir ödev formu ve/veya quiz taslağı oluşturulabilir ve paylaşılabilir.
Google Dokümanlar’da Oturum Açma
Google Dokümanlar’a, Google uygulamaları menüsünden erişilebilir.
1. İnternet tarayıcısı ile Google’a girildiğinde, sayfanın sağ kısmında, mail adresinin
solunda “Uygulamalar” butonuna tıklanır.
2. Menüden “Drive” bağlantısına tıklanır. Google Drive, Google Dokümanlarınızın güvenle
saklandığı bir depolama alanı ve aynı zamanda farklı türden dosya türlerini oluşturup
düzenleyebileceğiniz bir ara birimdir.
Dil Konfigürasyonu
1. Google dokümanlarının dil ayarlarını yapabilmek için, pencerenin sağ tarafındaki “Ayarlar
(Settings)” butonuna tıklanır.
2. Açılan menüden “Ayarlar (Settings)” bağlantısına tıklanır.
3. Ayarlar kısmında, Dil (Language) açılır listesinden istediğiniz dili seçip “Kaydet (Save

Changes)”’e tıklanır.

Döküman düzenleme ve biçimlendirme
Dokümanlarınızdaki metin için bir metin rengi belirlemek üzere, değiştirmek istediğiniz metin seçimini vurgulayın. Ardından, araç çubuğundan "A" menüsünü tıklayın ve bir renk seçin.
Bir metin seçimi için arka plan rengi belirlemek üzere, değiştirmek istediğiniz metin seçimini vurgulayın. Ardından, vurgulayıcı kalemle gösterilen araç çubuğu menüsünü tıklayın ve bir renk seçin.
Metin boyutu ve aralık
Dokümanınızda metnin boyutunu değiştirmek için, metni seçmeniz ve araç çubuğundaki metin boyutu açılır menüsünü tıklamanız yeterlidir. Bu menü varsayılan olarak 11pt olarak ayarlanmıştır. Yeni metin boyutunu seçtiğinizde, değişiklikler seçili metne uygulanır.
Dokümanın satır aralığını değiştirmek veya bir paragraftan önce ya da sonra boşluk eklemek istiyorsanız, araç çubuğunun sağ ucundaki satır aralığı düğmesini tıklayın.
Ardından, menüden bir seçenek belirleyin.

Paragraf stilleri ve başlıklar
Araç çubuğundaki Stiller menüsü, bir dokümandaki metin seçiminizin stilini görüntüler ve metninizin stilini değiştirmenize veya biçimlendirmesini temizlemenize olanak tanır. Kullanılabilir başlıkların listesini görüntülemek için Yazı tipi araç çubuğu menüsünün sol tarafında görünen menüyü tıklayın ve Biçim'i tıklayıp Paragraf stilleri'ni seçin. Ardından, "Başlık 1"den (en büyük) "Başlık 6"ya kadar (en küçük) sıralanan stillerden birini seçin.

Biçim kopyalama aracı
Google Dokümanlar, metnin belirli bir bölümüne uyguladığınız biçimlendirmeyi, biçim kopyalama aracını kullanarak başka bir bölüme kopyalamanıza olanak tanır. Google Tablolar'daki biçim kopyalama aracının nasıl kullanıldığını biliyorsanız, bu aracın da benzer şekilde çalıştığını bilmenizi isteriz.
Bu aracı kullanmak için, kopyalamak istediğiniz şekilde biçimlendirilmiş olan metni seçin. Ardından, araç çubuğunuzdaki boya fırçası simgesini tıklayın ve biçimlendirmeyi uygulamak istediğiniz metni seçin. Orijinal metnin biçimlendirmesi seçili metne kopyalanır.

Google Dokümanlar, E-Tablolar ve Slaytlar ana ekranlarında doküman, e-tablo ve sunu oluşturup adlandırabilirsiniz. Ardından, Google Dokümanlarınız, E-Tablolarınız ve Slaytlarınız düzenlenebilir, paylaşılabilir ve diğer kullanıcılarla üzerinde ortak çalışma yapılabilir hale gelir.

Doküman, e-tablo veya sunu oluşturma
Yeni doküman, e-tablo veya sunu oluşturmak için:
1.     Oluşturmak istediğiniz dosyanın türüyle eşleşen Dokümanlar, E-Tablolar veya Slaytlar ana ekranını açın:
·        Dokümanlar: docs.google.com
·        E-tablolar: sheets.google.com
·        Sunular: slides.google.com
2.     Ekranın sağ alt köşesindeki + düğmesini tıklayın. Bu işlemle, yeni dokümanınız, e-tablonuz veya sununuz oluşturulur ve açılır.
Ayrıca, doğrudan aşağıdaki URL'lerden yeni doküman, e-tablo ve sunu oluşturabilirsiniz:
·        Dokümanlar: docs.google.com/create, google.com/docs/create
·        E-Tablolar: sheets.google.com/create
·        Slaytlar: slides.google.com/create, google.com/slides/create
Doküman, e-tablo veya sunuyu yeniden adlandırma
Yeni doküman, e-tablo veya sunu oluştururken ilgili dosya varsayılan olarak "Adsız doküman (veya e-tablo ya da sunu)" olarak adlandırılır. Dosyayı yeniden adlandırmak için:
1.     Dosyanın üst kısmındaki adı tıklayın.
2.     Yeni adı yazın.
3.     Enter'a basın.

Google Slaytlar'a Giriş

Google Slaytlar'la sunular oluşturmak, gerçek zamanlı olarak paylaşmayı ve ortak çalışma yapmayı kolaylaştırır. Çizim, resim ve video ekleme olanağından dolayı sunuları sınıftaki çeşitli ilgi çekici projelerde kullanabilirsiniz.

Öğretmenlerin Google Slaytlar'la oluşturulmuş çevrimiçi sunuları nasıl kullanacaklarına ilişkin bazı örnekler:

       Yerleşik sunular kullanarak öğrencinin çalışmasını sınıf web sitesinde sergileme
       Öğrenci sunuları için belirli konuların ana hatlarını belirleyen şablonlar oluşturma
       Ekran görüntüleri ve videolarla "nasıl yapılır" sunuları yayınlama
       Yazdırmak veya elektronik yolla göndermek için sertifikalar tasarlama

Öğrencilerin çevrimiçi sunuları nasıl kullanabileceklerine ilişkin bazı örnekler:

       Bir sınıf projesinde görsel malzemelerle bir slayt gösterisi oluşturma
       Sunu oluşturmak üzere bir grupla ortak çalışma
       Bir video projesinin resimli taslağını hazırlama

       Karmaşık bir konuyu görselleştirmek için çizgi hikaye bandı tasarlama
Google Slaytlar ile Sunu Oluşturma ve Biçimlendirme

Google Slaytlar'ı kullanarak yeni bir sunu oluşturmanın çeşitli yolları vardır. Bu derste aşağıdakilerle ilgili örnekler yer almaktadır:

       Google Drive'dan yeni bir sunu oluşturma
       Mevcut bir Microsoft PowerPoint® dosyasını yükleme ve bunu bir Slaytlar dosyasına dönüştürme
       Tasarlanmış bir düzenle başlamak için şablonlar galerisini kullanma

Sunuya slayt ekleme

Sununuza yeni, boş bir slayt eklemenin dört yolu vardır.
●       Soldaki slaytlar listesinin hemen üstündeki Yeni slayt düğmesini tıklayabilirsiniz.
●       Slaytlar menüsüne gidip Yeni slayt'ı seçebilirsiniz.
●       Slayt film şeridinde sağ tıklayıp Yeni slayt'ı seçebilirsiniz.
●       Ctrl+M klavye kısayolunu kullanabilirsiniz.

Varsayılan olarak, yeni slayt Başlık ve Gövde düzenine sahip olacaktır. Bu düzeni değiştirmek veya bir tema uygulamak için Slayt menüsüne gidin ve Düzeni değiştir veya Temayı değiştir'i seçin.
Slayt düzeni
Yeni bir slayt oluştururken slayt düzeni olarak kullanabileceğiniz kabaca altı farklı seçenek vardır.

Not: Resimler, çizimler, metin kutuları, tablolar ve başka öğeler ekleyerek slaydınızın düzenini her zaman değiştirebilirsiniz. Daha özel bir biçim kullanmak istiyorsanız Boş slayt şablonunu seçmeyi tercih edebilirsiniz.
Bir slayda metin veya nesne ekleme
Google Slaytlar'da doğrudan sununuzdaki bir slayda çizgiler, şekiller ve başka nesneler çizebilirsiniz. Ekle menüsünden veya araç çubuğundan geçerli slayda eklemek üzere bir çizim aracı seçin.
Metni veya nesneyi düzenlemek için şekli tıklayın. Görüntülenen araç çubuğundan çizgi kalınlığı, kesikli çizgi veya ok ucu gibi bir biçimlendirme seçeneği belirtin.
Slayttaki nesneleri düzenleme
Nesnelerin slaytaki düzenlenme biçimini değiştirmek için:
1.         Bir veya daha fazla nesne seçin.
2.         Düzenle menüsünü tıklayın ve aşağıdaki seçenekler arasından seçim yapın:
●       Sırala: Metniniz ve nesnelerinizin nasıl yerleşmesini istediğinizde bağlı olarak nesneleri öne veya geriye taşır
●       Hizala: Nesneleri yatay, dikey hizalar veya sayfanın ortasına getirir
●       Döndür: Nesnelerinizi yatay veya dikey yönde döndürmek için döndür menüsünü kullanın
●       Grup veya Grubu Çöz: Nesneleri slaytta daha kolay biçimlendirmek veya taşımak için gruplandırır.

Slayda resim veya video ekleme
Öğrencilerinizin sunularına resim ve videolar eklemek sunuya güzel bir görünüm ve etkileşim özelliği kazandıracaktır. Görsel malzemeler sununun sınıftaki gösterimini daha cazip hale getirebilir.
Resimler
Resimler bazen mesajınızı tek başına bir metnin yapabileceğinden daha iyi vurgular. Sununuza resim eklemenin altı yolu vardır:
●       Bilgisayarınızdaki bir resmi doğrudan slayda sürükleyebilirsiniz
●       Web'deki bir resmi doğrudan sununuza sürükleyebilirsiniz
●       Bilgisayarınıza kaydedilmiş bir resmi yükleyebilirsiniz; İnternet'ten herkesin kullanımına açık bir resmin URL'sini girebilirsiniz
●       Web kameranızla bir fotoğraf çekip bunu doğrudan sununuza ekleyebilirsiniz
●       Google Görsel Arama'yı kullanarak bir resim bulabilirsiniz
●       Bir Picasa Web Albümünüzden veya Google Drive'dan bir resim seçebilirsiniz
●       Stok fotoğraflarda arama yapıp bir resim seçebilirsiniz
Not: İnternet'ten bir resim kullanmadan önce bu resmi kullanma haklarına sahip olduğunuzdan emin olun. İnternet'te Creative Commons lisansı kapsamında olan ve kullanımınıza uygun olabilecek resimler sunan pek çok site vardır. Daha fazla ayrıntı için Creative Commons Search sitesine bakın.
Eklenen resimler .png, .jpeg veya .gif (animasyonlu gif'ler hariç) dosya biçimlerinde olmalıdır. Resimlerin çözünürlüğü en fazla 2500 piksel olmalı ve boyutu 5 megabaytı (MB) aşmamalıdır.
Sununuza bir resim eklemek için:
1.         Ekle menüsüne gidin ve Resim'i seçin. Bir başka yol da T metin simgesinin sağındaki Resim ekle simgesini tıklamaktır.
2.         Resim eklemek için mevcut seçeneklerden birini seçin, ardından bir dosya seçin, URL girin veya arama yapın.
3.         Bir resim seçtikten sonra Yükle veya Seç'i tıklayın.
4.         Resim seçilen slayda eklenecektir.
Resmi slaytta başka bir yere taşımak için sürükleyip bırakmanız yeterlidir. Resmi yeniden boyutlandırmak için resmin çevresindeki beyaz tutamaçları kullanın.

Google E-Tablolar'a Giriş
Google E-Tablolar öğretmenler ve öğrenciler tarafından bilgileri kolayca tek bir yerde birleştirmek, organize etmek ve analiz etmek için kullanılabilir. Bilgileri sıralama, biçimlendirme, oluşturma ve grafikler kullanarak görselleştirmeye yönelik gelişmiş araçlar içeren E-Tablolar çeşitli senaryolarda kullanılabilir.
Öğretmenlerin çevrimiçi e-tabloları nasıl kullanabileceğine ilişkin bazı örnekler:
●       Oturma düzeni şeması oluşturma
●       Notları düzenli bir not defterine kaydetme
●       Derslere katılım, eksik ödevler ve davranış raporlarını izleme
●       Öğrenciler ve veliler için iletişim bilgileri veritabanı tutma
●       Öğrencilere e-postayla otomatik olarak geri bildirim göndermek için bir Apps Komut Dosyası kullanma
●       Bir Google Formu kullanılarak girilmiş veli veya öğrenci verilerini izleme
Öğrencilerin çevrimiçi e-tabloları nasıl kullanabileceğine ilişkin bazı örnekler:
●       Web araştırması üzerinden veri toplama
●       Haftalık ders programını biçimlendirme
●       Bilim veya istatistik ödevlerini yaparken bir Google Formundan alınmış anket verilerini izleme
E-tablo oluşturma
E-tablolar Google Drive'da veya Google E-Tablolar düzenleyicisi ana ekranında oluşturulabilir.
●       Yeni düğmesini tıklayın ve açılır menüden Google E-Tablolar'ı seçin. Yeni bir tarayıcı sekmesinde bir e-tablo açılır
        Google E-Tablolar düzenleyicisi ana ekranında, google.com/sheets veya sheets.google.com adresinde yeni bir e-tablo oluşturun
●       Düzenleyici ana ekranının sağ alt köşesindeki yeşil düğmeyi tıklayın. Yeni bir tarayıcı sekmesinde yeni bir e-tablo açılır

E-tabloya veri girme
E-tablolar verileri sütunlar ve satırlar halinde organize eden dokümanlardır. İçerik veya veriler hücrelerde yer alır. E-tabloya veri girmek için hücreyi tıklayıp yazmaya başlayabilirsiniz. Ayrıca, başka bir dosyadan e-tabloya metin veya sayı verisi kopyalayabilirsiniz.
Not: Google E-Tablolar veri sınırlamaları hakkında bilgi için Destek Merkezi'ne bakın.
İçerik bulunan bir hücreyi düzenlemek için:
1.       İmleci hücreye yerleştirmek için aşağıdaki seçeneklerden birini kullanın:
●       Hücreyi çift tıklayın
●       Hücreyi tıklayın ve Enter tuşuna basın
●       Hücreyi tıklayın ve F2 tuşuna basın
2.       Hücre içeriğini düzenleyin.
Düzenleme sırasında hücre içinde satırlar (yeni satırlar veya satır sonları) oluşturabilirsiniz. Bu, öğrenci adresleri gibi tek hücrede ayrı satırlar gerektiren bir metnin görünüşünü iyileştirmek veya bir e-tabloya yorumlar yazarken hücreye birden çok paragraf yazmak istediğinizde yararlı bir özelliktir.
1.       İmleci ilgili hücreye yerleştirin.
2.       Satırları oluşturmak için aşağıdaki tarayıcıya özgü seçeneklerden birini kullanın:
●       Chrome'da; PC'de Ctrl+Enter tuşlarına Mac'te Cmd+Enter tuşlarına basın
●       Mozilla Firefox'ta; PC'de Alt+Enter veya Ctrl+Enter tuşlarına, Mac'te Cmd+Enter tuşlarına basın
●       Internet Explorer 8'de Ctrl+Enter tuşlarına basın
Özel yapıştır
Google E-Tablolar'da kopyalayıp yapıştırma işlemi, metini biçimlendirme ve veri doğrulaması da dahil olmak üzere hücrenin tüm özelliklerini öğeyi yapıştırdığınız hücreye kopyalar. Özel yapıştır seçeneği ise size bir hücre aralığına kopyalanıp yapıştırılacak özelliklerle ilgili daha fazla kontrol olanağı verir. Özel yapıştır seçeneklerinden birini kullanmak için Düzenle menüsünü tıklayın, Özel Yapıştır'a ilerleyin ve aşağıdaki seçeneklerden birini belirtin:
●       Yalnızca değerleri yapıştır: Yalnızca orijinal hücre aralığındaki metni yapıştırır
●       Yalnızca biçimi yapıştır: Bu seçenek biçim boyama seçeneğiyle aynıdır; yalnızca hücre biçimlendirmesini kopyalar ve mevcut metin ve formülleri bırakır
●       Kenarlıklar dışındaki her şeyi yapıştır: Eklenmiş olan kenarlıklar hariç buradaki tüm seçenekleri yapıştırır
●       Yalnızca formülü yapıştır: Kopyalanan hücre aralığındaki formülleri yapıştırır; formüllerle elde edilen hesaplamaları bırakır
●       Yalnızca veri doğrulamasını yapıştır: Bir hücre aralığına, mevcut biçimlendirmeleri, formülleri veya metni bozmadan veri doğrulama kuralını yapıştırır
●       Yalnızca koşullu biçimlendirmeyi yapıştır: Bu seçenek yalnızca bir hücre aralığına koşullu biçimlendirme kurallarını uygular
●       Devrik yapıştır: Bu seçenek kopyalanan hücreleri döndürerek yapıştırmanıza olanak sağlar; örneğin, bir sütunun hücrelerini kopyalayıp devrik yapıştır seçeneğini kullanırsanız hücreler bir satıra yapıştırılır (veya tersi)

Otomatik doldur ile kalıpları tekrarlama veya genişletme
E-tablolardaki Otomatik doldur özelliği bilgileri fareyle sürükleyerek tekrarlamanıza olanak sağlar. Bu özellik bir e-tablodaki içerik kalıbını yaygın olarak kullanılan serilere, türlere ve veri kümelerine ilişkin bilgi birikimini temel alarak tamamlayabilir.
Örneğin, tek sayı serileri girmek için Otomatik doldur kullanılabilir. Birkaç hücreye tek sayıları girmeye başlayın, sonra da kümeyi seçip Otomatik doldur'u kullanmayı deneyin. Google kalıbı tamamlayacak ve tek sayıları tıpkı sizin yaptığınız şekilde listeleyecektir. Aynı şey başka kalıplarda sayma işlemleri için de geçerlidir.
E-tablonuzu otomatik doldurmak için:
1.       İçeriğinizi girin.
2.       Otomatik doldur özelliğinin kalıbı öğrenebilmesi için genellikle üç hücreye veri girilmesi gerekir.
3.       Hücreleri vurgulayın.
4.       Sağ alt köşede küçük mavi bir kutu görünür.
5.       Mavi kutuyu tıklayın ve sürükleyerek içeriğin tekrar etmesini istediğiniz hücreleri seçin.
Not: Mavi kutuyu sürüklerken yalnızca vurgulanan hücrelerin üstündeki, altındaki veya yanındaki hücreleri seçebileceğinizi unutmayın.
Otomatik doldur, seçilen hücrelerde içerikte bir kalıp algılarsa kalıbı tamamlamak için kalan hücreleri doldurur. Buradaki örnekte Perşembe, Cuma, Cumartesi günlerini otomatik olarak doldurarak kalıbı tamamlamıştır. Otomatik doldur bir kalıp algılamazsa yalnızca vurgulanan içeriği tekrarlar.

KAYNAKLAR:
http://www.uzmantv.com/konu/google-drive
http://www.uzmantv.com/google-drive-nasil-kullanilir












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder